Cursus Stagebegeleiding

Zijn er toekomstige (hoofd)animatoren die bij jouw eenheid hun stage willen doen? Dan heb je een stagebegeleider nodig!

Deze vorming werd speciaal in het leven geroepen door de werkgroep vorming van FOS om elke eenheid de kans te geven kwalitatieve stagebegeleiding aan hun (hoofd)animatoren in opleiding te bieden. Wij raden elke stageplaatsverantwoordelijke en elke stageplaatsbegeleider aan om deze vorming te volgen.

Voldoet er niemand binnen je eenheid aan de begeleidingseisen? Dan voldoet jouw eenheid ook niet aan de wettelijke voorschriften om als stageplaats te functioneren. Dat wil zeggen dat jouw leiding geen stage mag lopen binnen jullie eenheid en zij bijgevolg hun attest niet kunnen behalen binnen de eigen scoutsgroep. Iemand binnen jullie eenheid kan de cursus stagebegeleider volgen om zo toch aan de eisen te voldoen. Deze cursus is natuurlijk ook interessant voor de eenheden die wel aan één van de begeleiderseisen voldoen.

Meer info

Je vindt meer info op de Scoutsmap

Ga naar de Scoutsmap

Amber - Stafmedewerker vorming en vloot