Lidgeld & verzekering

Als Nationaal Vrijwilliger betaal je net als elk ander lid van onze organisatie je lidgeld. Door het volledige lidgeld te betalen ben je een jaar lang verzekerd en heb je recht op deelname aan nationale activiteiten en communicatie.

Lidgeld

Er zijn twee mogelijkheden om je lidgeld te betalen:

1. Via de eenheid: Als je nog actief bent binnen een eenheid, kan je via je eenheid (net zoals anders) je lidgeld betalen. Waarschijnlijk betaal je via de eenheid een beetje meer dan het officiële lidgeld. Je steunt er natuurlijk wel je eenheid mee.
  2. Via FOS Nationaal: In dit geval betaal je je lidgeld rechtstreeks aan FOS Nationaal. We vragen je steeds vóór 15 november het lidgeld (voor 23-24 is dit €35,00) over te schrijven op het rekeningnummer BE35 0011 5752 4137 met vermelding ‘Lidgeld voornaam achternaam’.

Ook als Nationaal Vrijwilliger kan je aanspraak maken op SOMkort. Als je betaalt via je eenheid, laat je dit aanduiden in KEEO. Betaal je rechtstreeks aan ons? Dan schrijf je gewoon €10 over op ons rekeningnummer. Wij doen de rest. Je hoeft hierover geen verantwoording af te leggen.

Goed verzekerd

Door lidgeld te betalen zijn alle leden en Nationaal vrijwilligers goed verzekerd. Zowel tijdens scoutsactiviteiten als de verplaatsing van en naar activiteiten. Dit gaat om een verzekering voor lichamelijke ongevallen en burgerlijke aansprakelijkheid.