Animatorcursus

Deze cursus is voor seniors & startende of nieuwe leiding. De focus van de Cursus Animator ligt op het leren maken van spelen en omgaan met leden.

De focus van de cursus animator ligt op het leren maken van spelen en omgaan met leden. Je zoomt in op de leefwereld van kinderen en jongeren. Je leert hoe je activiteiten en communicatie kan aanpassen voor verschillende leeftijdsgroepen. We zetten in op zorgzaamheid, veiligheid en verantwoordelijkheid. Tijdens de volledige cursus staat spelplezier centraal! Dat gebeurt onder het toeziend oog van instructeurs met bakken ervaring in het maken, uitleggen en begeleiden van activiteiten. Je zet jouw eerste stappen als volwaardige leiding en daar komt best wat bij kijken.

Je vindt nog meer uitleg op de Scoutsmap

Ga naar de Scoutsmap

Amber - Stafmedewerker vorming en vloot