Scouting & Maatschappij

Scouting & Maatschappij houdt zich bezig met de verzameling van kennis over brede thema’s die een invloed hebben op eenheden en FOS Open Scouting.

Daarnaast zorgen we dat eenheden en FOS die kennis kunnen toepassen en gebruiken in hun werkingen. Concreet verwerken we dus de verzamelde kennis. Dit doen we door een visietekst of workshop te maken. Een eenheid of andere werkgroep kan ook bij ons terecht met specifieke vragen.

De thema's waar we rond werken zijn:

• Alcohol, drugs & tabak
  • Mentaal welzijn
  • Zingeving
  • Tradities
  • Totemisatie
  • Mediawijsheid
  • Duurzaamheid
  • Seksualiteit
  • Leeftijdskenmerken
  • ...

Hoe werken we?

De onderwerpen waar we over werken zijn erg uiteenlopend. We verdelen de thema's daarom in een aantal groepen. Dit zorgt ervoor dat je je kan concentreren op de dingen die je graag doet. Een paar keer per jaar komen we met iedereen samen voor een teambuilding of om onderling uit te wisselen.

Je bent altijd welkom om eens aan te sluiten op een vergadering of werkmoment.

Leander - Stafmedewerker Scouting & Maatschappij en Internationaal

Het kantoor is gesloten van 18 tot en met 20 mei