FOS Open Scouting zegt STIP IT met nieuwe badge

FOS Open Scouting produceerde, in samenspraak met Ketnet, een nieuwe badge voor jeugdbewegingen die verwijst naar de jaarlijkse STIP IT campagne.

De STIP IT campagne en hun opvallende stippensymbool maakt dit jaar niet enkel de opwachting op handen doorheen het hele land, maar wordt bij FOS letterlijk vastgezet op het uniform van de scoutsleden. Ook de Chiro, KLJ en KSA gaan aan de slag met de badge.

Uit onderzoek blijkt dat één op zes jongeren het slachtoffer wordt van pesterijen. Één op vier durft dit zelfs niet te melden. Dat is en mag nooit oké zijn! Daarom ziet FOS Open Scouting het groots en deelt het de badge uit aan alle leden, van de kleinsten tot de oudsten. Een kleine 10.000 badges worden zo verdeeld over onze scoutseenheden. De STIP IT badge zorgt voor extra bewustwording en een constante reminder dat pesten nooit oké is. Ook maakt het pesten bespreekbaarder.

Tijdens de gehele STIP IT campagne zullen we als koepel extra inzetten op het informeren van leiding over pestgedrag; hoe het te voorkomen en ermee om te gaan. Tot slot roept FOS Open Scouting alle jongeren op om deel te nemen aan de stippenlijnactie en de verdere STIP IT campagne van Ketnet en zo te tonen dat ze letterlijk de lijn trekken tegen pesten.