Intercamp 2025

06.06.25 - 09.06.25
Activiteit Evenement

Intercamp is een internationaal evenement tijdens het pinksterweekend. Het gaat jaarlijks door in een ander Europees land. Je kunt het vergelijken met een mini-jamboree, maar dan zonder een contingent.

Het doel van Intercamp is vooral om op een laagdrempelige en goedkope manier in contact te komen met andere internationale scouts. Uitwisseling en kennismaking staan dan ook centraal.

Voor wie?

Leden van 11 tot 16 jaar kunnen met hun groep deelnemen aan Intercamp.

Wanneer?

Het gaat elk jaar door in het verlengd weekend waarin Pinksteren valt. Dit jaar is dit van 6 juni tot en met 9 juni.

Hoeveel kost het?

Intercamp hanteert een low budget concept. Als groep betaal je alleen voor de georganiseerde activiteiten ter plaatse. Met je groep moet je wel zelf zorgen voor de verplaatsing en tenten.

Hoe inschrijven?

De inschrijvingen gaan meestal open in het begin van december. Zodra we meer info hebben, vullen we de website aan.

Op zoek naar meer informatie over intercamp? Die kun je vinden op hun algemene website of op hun Facebookpagina. Rond oktober vind je er vaak info voor het aankomende kamp.

Wanneer
Duitsland

Werkgroep Internationaal

Relevante artikels

Jeugdbewegingen erkend als Vlaams immaterieel erfgoed

Wie is monsieur of madame camp?

#Kampen

Wie is monsieur of madame camp? Wat kan deze persoon voor ons kamp in Wallonië betekenen?

Buren op kamp

#Kampen